piątek, 30 sierpnia 2013

Do czego prowadzi spanie w makijażu

Nie jednej z nas zdarza się zapomnieć, bądź po prostu z lenistwa nie zmyć podkładu czy maskary. Przyznam się bez bicia, że ja tak robię prawie codziennie. Można powiedzieć, że mam permanentnie umalowane rzęsy (używam tylko tuszu). Po tym czego się dzisiaj dowiedziałam, postanawiam zmienić swoje nawyki. Mam nadzieję, że dzięki temu pozbędę się swoich skórnych problemów. Moja twarz jest strasznie przesuszona. Szczególnie w okresie zimowym wyskakują mi suche plamy, gdzie skóra się wręcz złuszcza. Do tego dochodzą przebarwienia, i ziemista cera. Zawsze myślałam, że taki mój urok, ale teraz już znam przyczynę.

Skutkiem niezmywania makijażu jest sucha i napięta skóra, mogą pojawić się zaczerwienienia, zaskórniki.  Zmarszczki stają się bardziej widoczne, zwiększa się ilość popękanych naczynek a także porów. W krytycznych przypadkach może dojść do opuchlizny oka, z powodu nadmiernej ilości tuszu, który dostaję się pod powieki.

Miesiąc niezmywania makijażu postarza naszą cerę aż o dekadę. Dermatolodzy pocieszają, że cztery tygodnie demakijażu i odpowiedniego nawilżania, pielęgnacji może cofnąć ten proces.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz